16 Aralık 2010 Perşembe

KURT DİŞİ

Yaprak motifi, şişle oklava örneği, kurt dişi



Örgü Öğreniyorum - YAPRAK MOTİFİ

3 ilmek başlanır. Adım 1: 1 haroşa, 1 arttır (ipliği şişe dola), 1 düz, 1 arttır, 1 haroşa... Adım 2: Arka yüzde tüm ilmekler ters örülür... Adım 3: Yanlar haroşa yapılır, 1 ör 1 arttır uygulanırken ortadaki tek düz ilmek yaprağın orta eksenini oluşturur, orta ilmeğin her 2 yanından da ilmek artışı yapılır. Örülen haroşa ile yaprağın düz kısımlarının ilmek sayısı aynı olmalıdır. 4-7 ajur olunca, haroşa kısım yanlardan arttırılarak örülürken, yaprağın her 2 yanından 1’er ilmek eksiltilir, tepede 3 ilmek kalınca hepsi birden kesilir. Sonra 2 sıra düz,2 sıra haroşa yanlardan 1’er ilmek eksiltilerek örülür tepede 3 ilmek kalınca bir defada kapatılır. Dört yaprak 1 motifi oluşturur.


Örgü Öğreniyorum - ŞİŞLE OKLAVA ÖRNEĞİ

Adım 1: 1 ilmek haroşa örülür, 2 kez iplik şişe sarılır... Adım 2: Sarılan iplik bırakılır, örülenler uzatılarak şişe alınır... Adım 3: 5 uzun ilmek alınır, 5 kez önden ve arkadan örülür... Adım 4: 2 sıra düz örülür... Sonraki sıralarda bu 4 sıra takip edilerek örülür.


Örgü Öğreniyorum - KURT DİŞİ

Adım 1 : 2 sıra mavi örülür...... Adım 2 : 2 sıra beyaz örülür.... Adım 3 : Mavi ile 1 ilmek örülür, 1 ilmek beyaz 2 sıra alta doğru sökülür. Alt sıradaki mavi renkle sökülenler 3 ü birden örülür. Yanındaki 1 ilmek beyaz örülür.... Tüm örgü bu şekilde devam eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder